miércoles, 12 de enero de 2011

Activitat 4: La llegenda del monstre de Banyoles

Introducció
En aquest cas, l’activitat dissenyada està adreçada a cicle mitjà d’Educació Primària. La tasca es dividirà en dues sessions didàctiques, destinades a que els infants tractin la geografia física de la zona de Banyoles. 
Objectius de l’activitat
-   Estudiar elements geogràfics físics i tractar breument conceptes històrics del municipi de Banyoles.
-   Incloure les TIC com a eina lúdica d’aprenentatge.
-   Fomentar el treball cooperatiu i potenciar actituds de diàleg.
-    Incloure el tractament de recursos literaris, que en aquest cas es concreten en la introducció de la llegenda com a eina per l’estudi dels conceptes.
-    Fomentar la creativitat de l’alumne en la creació d’una llegenda.   
Explicació i organització de l’activitat
La següent tasca té la finalitat de treballar la geografia física de Banyoles, juntament amb alguns conceptes històrics de la zona, a partir d’una llegenda que prèviament hem realitzar i que podreu visualitzar en l’enllaç següent:
Aquesta història, suposa una modificació de la llegenda popular del monstre de Banyoles en la qual hem inclòs aspectes de la geografia i la història de Banyoles. Es proposa que, a partir de la llegenda, el mestre pugui tractar les següents temàtiques:
-    L’Estany de Banyoles.
-    Les Estunes.
-    La zona de Can Puig.
-    La Draga.
-    Camós.
-    Monestir de Sant Esteve.
-    Pel que fa a història: Introducció a l’edat mitjana a partir d’alguns conceptes com la muralla, el personatge de Carlemany i Besalú.
-    Vegetació típica de la zona.
Així doncs, la primera sessió de l’activitat es destinarà a la visualització de la llegenda i posterior explicació dels conceptes que hem destacat. Un cop repassat tot el vocabulari treballat, es demanarà que, en la segona sessió, els alumnes, en parelles, elaborin la seva pròpia llegenda. El criteri que es demanarà per aquesta segona tasca serà que les llegendes hauran d’incloure el vocabulari estudiat.
Per a la realització de la llegenda, els infants hauran d’accedir a la web

http://www.storyjumper.com/user/login

Un cop els alumnes han accedit al portal web, hauran de seguir els següents passos:

1- Introduir a "Username" la paraula "Llegendes".
2- Introduir el password "Banyoles".
3- Accedir a "Books by me" i "Llegenda de Banyoles.
4- Les imatges que volem que els alumnes utilitzin estan incloses a l'apartat "Photos".

A partir d'aquestes pautes, demanarem als alumnes que realitzin un conte o una llegenda en la que hauran d'aparèixer tots els conceptes prèviament estudiats, utilitant totes les imatges que hem disposat al programa.

Criteris d’avaluació
-   Adquisició dels conceptes físics i històrics tractats a la llegenda a partir de preguntes simples realitzades als alumnes.
-    Els alumnes demostren una actitud col·laborativa a l’hora de realitzar l’activitat de creació d’una història.
-    Els conceptes estudiats s’incorporen a la llegenda i tenen sentit en el seu context.

No hay comentarios:

Publicar un comentario