miércoles, 12 de enero de 2011

Activitat 3: Observem l'Estany i el seu entorn

Introducció
Aquesta activitat està dirigida als alumnes de cicle mitjà i de cicle superior d’Educació Primària. L’activitat consistirà en una sortida escolar i tindrà una temporització de mitja jornada educativa. La tasca pretén que els alumnes treballin un dels enfocaments integrats de les ciències socials: l’estudi en el medi.
Explicació i organització de l’activitat
Objectius
-   Conèixer els elements naturals que conformen el medi de l’Estany de Banyoles.
-    Aprendre a respectar l’entorn natural.
-    Treballar de manera cooperativa.
-    Potenciar la metodologia de treball per ensenyament guiat i l’adquisició d’aprenentatge mitjançant l’experimentació pròpia.
-    Fomentar l’autonomia dels alumnes per tal que adquireixin iniciativa per a dur a terme les activitats.

Explicació de l’activitat
La tasca proposada té com a objectiu que els infants realitzin una observació directa en el medi de la zona de l’Estany de Banyoles. Per assolir l’objectiu, en primer lloc, el mestre facilitarà als alumnes un dossier amb dues fitxes didàctiques que concretaran l’itinerari de la pràctica. D’aquesta manera, en una de les fitxes, hi figuraran els dibuixos de la vegetació de la ribera de Banyoles (salzes, prats humits, boscos de ribera, joncs, canyís, plantes submergides, balques i mansegues). La finalitat d’aquesta primera part és que els alumnes identifiquin les diferents plantes representades que formen part de la vegetació d’aquest entorn i anotin les seves característiques principals. Els alumnes hauran de fotografiar aquestes plantes i adjuntar-les al dossier.

(cliqueu a sobre per veure la imatge)

La segona fitxa, contindrà les característiques dels éssers vius i microorganismes de l’Estany. En aquest cas, els alumnes hauran de prendre una mostra de l’aigua i, un cop extreta, l’alumnat l’haurà d’analitzar a l’aula amb microscopis òptics. Tota la tasca serà realitzada sota la supervisió del mestre o la mestra.


(cliqueu a sobre per veure la imatge)

Criteris d’avaluació
S’avaluarà que els alumnes hagin assolit els continguts de l’activitat a partir dels següents criteris:
-    Saber utilitzar els microscopi.
-    Mostrar autonomia a l’hora de treballar cooperativament.
-    Respectar les aportacions dels altres i participar de manera activa.
-    Adquisició de l’ assoliment dels coneixements relacionats amb l’entorn de l’estany.

No hay comentarios:

Publicar un comentario