miércoles, 12 de enero de 2011

Activitat 2: Construïm un joc de taula

Introducció
L’activitat que es proposa està dirigida a cicle mitjà i cicle superior d’Educació Primària, adequant els continguts pertinentment a cada curs. L’activitat es desenvoluparà en tres sessions i tindrà la principal finalitat que els alumnes construeixin un joc de taula en el qual apareguin els conceptes més rellevants del municipi en matèria d’economia, medi ambient, població i història.
Explicació i organització de l’activitat
Objectius de l’activitat
-    Aprofundir en el coneixement del municipi en referència a la població, la història, l’economia i el medi ambient de la ciutat de Banyoles.
-    Potenciar la competència comunicativa.
-    Fomentar la metodologia cooperativa.
-    Potenciar l’autonomia de l’alumne perquè aquest aprengui a cercar, processar i reproduir de forma sintetitzada la informació adquirida.
-    Valorar el joc com a eina dinàmica d’aprenentatge i de relació amb els altres.
Explicació de l’activitat
En aquesta tasca, es proposa que els alumnes participin en l’elaboració d’un joc que els permetrà aprofundir en el coneixement d’aspectes d’interès de Banyoles. Per assolir aquest objectiu, es divideix l’activitat en tres parts. En la primera classe, s’organitzarà als alumnes en 4 grups de manera que cada grup treballarà una temàtica específica del municipi (economia, població, història i medi ambient). Els infants, hauran de cercar, a partir del nostre bloc, la informació de cada temàtica i, d’aquesta manera, podran elaborar un breu resum i formular 10 preguntes que posteriorment seran útils per a la consecució del joc. En la segona sessió, els nens i nenes faran una exposició oral en la qual explicaran els conceptes apresos als seus companys. D’aquesta manera, es vol aconseguir que tots els alumnes adquireixin un coneixement general de les 4 temàtiques malgrat no haver-les tractat de manera aprofundida. Finalment, en la darrera i última sessió, es disposarà de 4 taulells per tal que els alumnes desenvolupin el joc entre les persones dels grups que s’havien organitzat anteriorment. Tots els infants jugaran amb les preguntes que prèviament havia realitzat cada grup de treball.
Els taulells estaran composats per caselles diferenciades per colors que s’associaran a les diferents temàtiques. D’aquesta forma, el color blau correspondrà a la població; el vermell a l’economia; el verd al medi ambient i el groc a la història. Es disposarà a més, d’un dau i de fitxes representatives de cada alumne. El joc es desenvoluparà de manera que, quan un alumne llenci el dau, en funció del número, s’haurà de col·locar en la casella corresponent. Si aquesta casella és de color blava, l’ infant haurà de respondre una pregunta realitzada per un altre company, que en aquest cas es relacionarà amb la temàtica de la població. En cas de que els alumnes encertin, romandran en la mateixa posició; en el cas contrari, els alumnes recularan a la posició anterior. Val a dir que si l’alumne cau en la casella del drac, haurà d’avançar fins a la següent casella que contingui un altre drac, i tornar a llençar el dau. El joc es finalitza quan l’alumne aconsegueix accedir a la casella número 46.

Criteris d’avaluació
S’avaluarà que els alumnes han assolit els continguts de l’activitat a partir dels següents criteris:
-   Els alumnes demostren un assoliment dels conceptes en matèria de població, història, medi ambient i economia.
-    Els alumnes saben expressar-se oralment de manera entenedora i fluida.
-    Els alumnes saben treballar de forma cooperativa: respecten les diferents aportacions i treballen participativament.
-     Respecten l’ordre de l’activitat proposada i accepten les normes del joc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario